God jul

God jul önskar jag och snömonstren er alla!

DSC_0445

Som lite uppvärmning nu inför julen så tränade jag och tröttmössorna (på stackars Gosungen gick ögonen nästan i kors) ett kort pass nu under kvällen, var ju tvungen att testa av de nya speglarna jag ställt upp och kolla hur de fungerade för träningen – trots att de kan stå framme utan att synas för mycket fungerade de mycket bra. 😀 (På filmerna nedan ber jag redan nu om ursäkt för mina mycket ”fina” långkallingar, titta på de fina rödingarna istället! 😉 )

Först blev det ingångsträning med stora framsteg för de båda, Gos klarade för första gången av ingångar med bara locket som klosshjälp och Moj började förstå att ingångar går att göra även på höger sida – svårt för en väldigt vänsterdriven lydnadshund. 😉 Duktiga lillpluttan klarade även för första gången av att lös ligga lugnt och stilla på sidan av och kolla på när jag och M tränade – sådant renderar såklart massa belöning;

Därefter lekte vi lite gruppmoment samtidigt för de röda. Gos som bjuder plats med hakan i backen väldigt frivilligt och lätt ökar jag snabbt svårigheterna med lite störningar nu, medan Moj fick sitta (inte direkt en svår övning för fröken fladderöra);

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

