Valpungen sex månader idag

Idag blir lilla älskade valpungen och hennes fem underbara syskon sex månader. ♥ Som vanligt fascineras jag över att tiden gått både superfort (det känns ju inte alls som länge sedan jag var tvungen att ligga ihopknölad i valplådan med en Moj som inte tänkte föda om hon inte fick ligga på sin matte 😉 ) och dels så känns det som Gos alltid funnits i mitt liv.

Än så länge kan jag bara ösa superlativ över denna enkla, snälla, söta och helt fantastiska lilla hund, en enklare valp får man leta länge efter. Hittills är hon otroligt följsam, lyssnar i princip jämt, obrydd om allt runt om sig (bara här om dagen tittade hon lite förundrat på en stor rottis som kastade sig ut i kopplet cirka fem meter från oss och gjorde tokutfall och istället för att reagera vände hon sig om och tiggde godis hos mig istället), lätt för passivitet (största skillnaden jämfört med sin mor i samma ålder) och älskar att leka och träna med mig. 🙂 Så sex månaders ”smekmånad” har jag hittills fått så nu ska jag väl vara tillräckligt utvilad och förberedd om hornen växer och hon byter skepnad lagom till unghundsdagarna… 😉

Tänkte bjuda på en bildkavakad över Gos första sex månader i livet.

Hela sexpacket i sin sprängfyllda mammas mage, haha där i juni var jag helt säker på att älsklingsMoj tänkte behålla puppisarna och aldrig föda dem för maken till att vara lugn och oberörd innan det var dags – bilden är tagen bara några timmar innan Lexus som första puppis tittade ut i världen;

DSC_0081

Nyfödd

Hela sexpacket alldeles nykläckta (Gos är den som är mörkast och som tryckt sig längst in i matbaren – inte konstigt att hon tidigt blev väldigt mycket FETARE än sina syskon 😉 ):

DSC_0095

Något dygn gamla, Gos karakteristiskt liggande helt däckad på rygg;

DSC_0048

1 månad

DSC_0057

DSC_0135

DSC_0159

DSC_0180

2 månader

Samma dag – även Moiras 3-årsdag 😀 – som vi åkte hem efter en otroligt rolig sommar där jag var nere i Motala så fort jag var ledig från jobbet – tusen, tusen tack till familjen

Gilde/Söderqvist som orkade och lät mig vara där så mycket! ♥♥♥

DSC_1052
Första promenaden här hemma;DSC_1081

DSC_1085
DSC_1095

DSC_1105

3 månader

Alldeles blöt efter den första simturen (ofrivilligt eftersom hon ramlade ner från en brygga, men som vanligt var hon alldeles orädd och obrydd och började bara simma som hon aldrig gjort annat);

DSC_0006

DSC_0010

Denna dag fick hon även testa på pippi för första gången och vilket hit (där däremot växte hornen så så mycket mer sånt blir det inte förrän lydnaden sitter ordentligt);

DSC_0441

DSC_0443

DSC_0450

DSC_0458

4 månader

All valpull är tappad och alldeles naken liten flicka innan all hennes, numer ganska rikliga, päls började växa;

DSC_0016
DSC_0020

5 månader

DSC_0277
DSC_0302 DSC_0327 DSC_0340

6 månader

DSC_0047
DSC_0053
DSC_0063
DSC_0061

DSC_0036

DSC_0024

DSC_0019

DSC_0026

Stort grattis till Zack, Lexus, Aja, Fira och Sheila på er sexmånadersdag önskar oss här i Tullinge! ♥ 😀

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Valpungen sex månader idag

  1. Men Gud vad mycket det hänt sen jag såg henne sist ! 😄Visst är hon valpig men hon ser ändå lite vuxen ut ! På vissa bilder är hon lik mamma och ibland kan inte Mister svära sig fri heller ! Jätte kul att få se så många fina bilder ! Längtar efter er ! Ha en riktigt GOD JUL !!!!!

    • Catharina

      Så fina bilder och jag kan bara hålla med om deras lynne Zack är så trygg i sig själv.
      Ha de gott och God Jul & Gott Nytt År
      Catharina&Zack

Kommentera

