Lugnt, lugnt, lugnt och valpar

Den lilla oro Moira visade vid klockan sex är som bortblåst och nu ligger hon så här bredvid mig i sängen och sover med djupa, lugna andetag;

20120618-081529.jpg

Nu tycker jag det är så olidligt spännande att få se vilka som döljer sig där inne. Till min glädje och så jag kan sysselsätta mig med och tänka på annat födde Nea igår sina sex stycken valpisar – två tjejer och fyra killar. Utifrån de rapporter (bilder och korta filmsnuttar) som Helena skickat ser alla ut att må så bra, är så söta och finaste Nea visar åter igen att hon är världens bästa mamma. ❤ En av de bilder som Helena skickat och som jag helt fräckt lägger upp här;

20120618-082626.jpg

Utöver Nea och Moira parade även Star en tik på kennel Rus n Rivs när vi var i Norge och utöver att Nea blev mamma igår, så blev även Staren stolt pappa till fem stycken små – två tikar och tre hanar.

Så kul med så många små på samma gång och nu hoppas jag att fröken här kan skynda på lite… 😉

Lämna en kommentar

Filed under Parning

Kommentera

