Möte med en grävling

Är ute med tjejerna i skogen nu när båda plötsligt börjar vädra upp i skogen och en grävling plötsligt rusar ut fem meter framför oss på stigen. 😮 (Jag gick och babblade med Ninni i telefon så den kan ju inte ha missat att vi kom direkt.) Så otroligt glad för finaste röda som snällt stannade när jag sa till och precis som jag, storögt kollade när det häftiga djuret brakade iväg. Älgar och rådjur möter vi allt som oftast på (en rådjursmamma med sitt lilla nyfödda, ursöta kid mötte vi exempelvis strax efter grävlingen), men en grävling har jag aldrig, trots dagliga långpromenader i skogen stött på annat än på djurparker och döda längst vägarna. Nu efter att på så nära håll ha granskat den svartvita inser jag hur starka och mäktiga de är trots sina små kroppshyddor. 😀

Lämna en kommentar

Filed under Promenad, Vardag

Kommentera

