Bootcamp

Haha som Linn så passande sa i torsdags så har ”stackars” Nova hamnat på ett bootcamp – långa skogspromenader i råterrängen varje dag, vi har nu under långhelgen åkt runt och sovit borta och sen igår var det födelsedagsfirande hela eftermiddagen och kvällen. På firandet var många fler inbjudna än vad jag visste om, väldigt kul och uppskattat och tjejerna fick bland annat träffa och bli klappade på av många barn, närmare bestämt  sju stycken i åldrar varierande mellan 1 månad och 13 år. Nova som jag varit lite osäker på huruvida hon är rädd för/misstänksam mot barn njöt för fulla drag av allt gosande och var inte det minsta tveksam. Så otroligt skönt och jag måste bara säga att den här hunden verkligen är hur enkel som helst – hittills ingenting som varit några som helst problem (nästan så att jag tycker att det blir lite tråkigt att inte ha någonting att jobba med). Som sagt charmade hon alla och större delen av min familj blev så förtjusta i henne och önskar att de skulle ha tid för att ha hund – eller snarare en Nova… 😉 Ja den familj som sedan köper henne kommer verkligen att få en toppenhund som är världens enklaste och extremt tillgiven. ♥

Liten med tjockismagen (börjar synas lite nu tycker jag) mår prima och hon är konstant hungrig, hungrig och lite mer hungrig och tycker livet är toppen nu när mattillgången är riklig. Annars börjar hon bli lite segare tycker jag och har mer ett lunkande tempo på promenaderna än att som vanligt fara fram som en virvelvind (sen ska vi väl låta det vara osagt om det är för att hon är tröttare eller om det är för att hungern är så enorm att hon hela tiden vill hålla sig nära godisfickan 😉 ). Vi försöker träna på, om än kanske i lite mindre mängd än normalt och även där har hon emellanåt visat på sin dräktighet och varit lite ”luddig” i skallen, typ fattar ingenting av de kommandon som normalt sitter till  100% – inte alltid så lätt när hormonerna rusar i kroppen. Passar nu på att gosa och njuta till fullo av min lilltjej för snart är det dags för henne att flytta ner till Motala (även om stackarna där nere lär se mig en hel del under sommaren, JAG kommer att ha svårt att vara ifrån liten allt för många dagar i taget…).

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Bootcamp

  1. Härligt att höra att lilla Nova är så bra, men hon är ju släkt med våra 😉 Jag förstår verkligen att det kommer bli svårt att lämna bort Mojjen, jag som tyckte två dagar var länge… Men så kommer det ju något underbart från det så, den som väntar på något gott heter det ju 😉

Kommentera

