Liten Nova

Hm sova verkar vara svårt och det känns som att jag får vänja mig vid att vakna med ett ryck klockan fyra… Ja, ja då hinns i alla fall ett blogginlägg med innan det är dags för en ny, om än skönt nog kort, arbetsvecka.

Jag kände igår att jag och Moira behövde en paus och komma bort hemifrån (började känna mig mycket orolig för liten som bara låg inne och kollade rakt in i väggen 😦 ). Snälla Helena och Steffen tog emot oss så att vi kunde spendera eftermiddagen hemma hos dem. Dessa timmar var något vi båda så väl behövde och det värmde verkligen mattehjärtat att se Moj fara runt och jaga Trubbi som vanligt när vi gick en promenad i bergen och längst havet (stackars fina killen lär väl dock bli döv endera dagen av att ha M ståndskallande i örat 😉 ).

Med oss hem följde även Stars och Neas 1,5-åriga dotter Nova som Helena, pga ändrade familjeförhållanden, hastigt fick hämta i lördags. Hon kommer att stanna här ett litet tag för social- och hanteringsträning innan hon åter ska tillbaka till födelselandet och bli en norsk jente hos sin nya familj nere i Sörlandet.

Helgen har ju till största delen inneburit gråt och sorg men även ett par positiva tecken på att små yngel nog växer inne i litens mage. I lördagsmorse tog Moira en tugga av sin frukost innan hon näst intill spottade ut maten och lämnade skålen orörd, där och då trodde jag att det troligen var situationen med Tildis som gjorde att hon för första gången i sitt liv inte ville äta, men så fort vi kom hem, trots att vi båda var mycket ledsna då, slukade hon maten. Läser man i litteraturen så är det runt tredje veckan man kan se illamående hos tiken och det stämmer ju i så fall väldigt väl. Igår upptäckte jag dessutom en klar och seg flytning där bak, något som åter igen enligt böckerna kan ses i tredje till fjärde veckan och som ska vara ett ganska hoppingivande tecken. Hoppas, hoppas (alldeles extra nu för vi vill båda verkligen ha något kul och positivt att se fram emot och glädjas åt) och jag kan lova att det blir en nervös väntan till fredag när ultraljud tas. 🙂

2 kommentarer

Filed under Parning, Vardag

2 responses to “Liten Nova

  1. Vi har verkligen den bästa uppfödaren! Nu får vi hålla tummarna till fredag så att du får något alldeles extra att glädjas inför mitt i allt det tunga. Kramar från oss!

  2. myrans

    Jag är ledsen att jag inte är hemma så jag kan få dig på andra tankar en liten stund 😦
    Kram kram.

Kommentera

