Vattentrask och råterrängspromenad

Igår eftermiddag var det dags för vattentrask för Tildisen igen och hon var helt lugn, avslappnad och glad genom hela passet – det trodde jag aldrig skulle ske första gången vi var där då hon tyckte det var väldigt obehagligt och var väldigt stressad. Jag tror att hon tycker att det är skönt att äntligen ha kommit igång ordentligt med att få röra sig och ta i igen och igår  blev passet tre gånger fem minuter. Eftersom tanten numer är full av energi och ryggen svarar så bra på träningen och inte längre visar några symptom så känner jag att vi för husfridens skull långsamt och successivt ska börja utöka längden på promenaderna. 🙂

Idag tog jag och Moira tillsammans med Åsa och Maya en tvåtimmarstur i råterrängen uppe i bergen. Det var alldeles lagom temperatur för att klättra omkring upp och ner och de kalla vindarna som ven här hemma på fälten dämpade all skog så fint. Utöver det sköna vädret så skötte sig båda flickorna så fint och när vi kom tillbaka till bilarna igen så insåg vi att vi inte behövt ropa/säga någon av deras namn överhuvudtaget under de två timmarna vi var ute. ♥ Jag som sedan tidigare är van vid pyrenéerhund,  som ju inte direkt rör sig nära en när de är lösa och sen en jaktgalen Tilda är så glad att Moira själv hela tiden har koll på mig och håller sig nära och det är något som jag uppskattar och värdesätter enormt!

Några bilder på finaste småflickorna och älsklingstanten;

Efter att vi kommit hem igen och jag gjort några ärenden samt tränat mig själv tog jag tag i ett av mina dåliga samveten och duschade och schamponerade båda tjejerna så nu luktar de så gott och är så lena och fina i pälsarna. 😀 Nu innan vi tar kväller ska vi göra lite balansövningar – Tildas ordination – vilket även Moj får hänga med på, alltid bra att stärka upp musklerna i ryggen och ska jag tänka lydnad så har det även den fina bieffekten att stadgan blir väldigt bra.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Vattentrask och råterrängspromenad

  1. Härligt att Tildisen tycker vattentrasken är ok nu 😀 Övningarna är SÅ bra för stadgan, Bings stadga har aldrig vart så bra som den är nu!

Kommentera

