Osloresan

Natten mellan fredag och lördag kom vi hem igen från resan till Norge. Nea stannade troligen upp lite i sitt löp när vi åkte dit så det blev fler dagar än beräknat borta i vårt grannland men jag, Helena, Ninni och alla hundarna har haft en riktig trevlig semester. 🙂 Jag är så GLAD och TACKSAM gentemot bästa uppfödarna att jag fick följa med (har sagt det till dem några gånger nu så de börjar nog tycka jag är lite tjatig 😉 )!!!

Söndag när vi kom dit hämtade vi upp Mister och hans matte Vanja på flygplatsen och körde sen till hytteparken där vi spenderade veckan (när vi inte var på Oslos veterinärhögskola där det blev många besök för blodprov och Neas insemineringar).  När Moira och Mister möttes så var det ”kärlek vid första ögonkastet” och kemin stämde verkligen dem emellan ♥ – det var verkligen så skönt att Moira gillade honom lika mycket som jag och Ninni gör. 😀

Moira och Misters första möte

Vackraste paret

Jag gillade Mister (liksom hans barn) mycket när jag träffade honom lite kort när jag var upp till Cissi och hälsade på. Dock har han verkligen imponerat på mig nu efter att jag, Helena och Ninni fick låna honom söndag till torsdag och jag är bara så GLAD att han blev Moiras kavaljer – så lugn, cool och tyst samtidigt som han tänder till och arbetar med stor koncentration när det är dags för jobb. Jag är verkligen imponerad av honom som under nätterna lugnt och tyst låg och sov i sin bur i den lilla stugan vi hade trots två höglöpande tjejer där inne, som åt sin mat, som på ett mycket gentlemannamässigt sätt hanterade daterna med Moira och sen till 100% kunde koncentrera sig när vi körde lite apporteringsarbete med honom.

Fina, duktiga killen

Onsdag fick Moira och Mister ”till det” och sen inseminerades Nea torsdag och fredag så nu är det bara hålla tummarna HÅRT att ett gäng små MisterMoira och QuinnNea jäser inne i de rödas små magar. Jag misstänker att risken att jag kommer att överanalysera alla små tecken på eventuell dräktigthet hos Moira kommer att bli stor och väntan på att ultraljud kan tas kommer nog att kännas olidligt lång. Nu är det med andra ord bara hoppas på det bästa och hålla alla tummar som det går!!!

Bilder från veckan på oss alla som var med; Helena, Ninni, jag, Vanja, Tilda, Nea, Mister, Moira och Java kan ses vid klick på bästa paret;

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Osloresan

  1. Sandra & Jade

    Vilken stilig kavaljer:-) vi håller tummar och tassar att det blir många små sötnosar framöver
    Kram från oss

  2. Anna Näslund

    Åh vad fina dom är tillsammans ❤ vi håller alla tummar som går nu Kram

  3. Åh , Nu känns det som jag varit i Norge två ggr efter att tittat på alla fina bilderna ! Åh , vad de passar varandra Mister o Moira ! Håller med dig om att det blir en mycket lång väntan på ultraljudet !!! Tusen Tack att du följde med ! Kramar Ninni

  4. Pingback: Parningsresan |

Kommentera

