Snart Norgedags

Måste medge att jag börjar bli lite spänd nu, imorgon åker jag, Helena och Ninni till Oslo för parning (Moira) och inseminering (Nea). Nu håller jag tummarna att Moira gillar Mister lika mycket som jag gjorde när jag tidigare i vår var upp och träffade honom och ett flertal av hans barn och barnbarn. 😀 För mer information om de båda fina hanarna Mister och Quinn, som Nea ska insemineras med, se Agildes sida under valpar – aktuella kullar.

Som sagt så hoppas jag det blir några riktigt givande och roliga dagar här framåt – lilla röd verkar dock ta det hela med ro och ligger just nu och jäser efter att vi på förmiddagen gått en 2,5 timmars tur med Åsa och Maya. Vi prickade in det värsta aprilvädret under promenaden med snöstorm, dock hade vädret den bra effekten att vi var ensamma ute → en stor fördel när man är ute och knallar med en höglöpande dam. 😉 Just nu verkar dock molnen ha dragit vidare och solen skiner från en blå himmel så det är kanske läge att ta en kortare runda med bästa tjejerna.
Flickorna verkar dock inte överdrivet angelägna om promenad just nu... ;)

Flickorna verkar dock inte överdrivet angelägna om promenad just nu… 😉

Det dåliga vädret de senaste dagarna innebär att det är dåligt med bilder här och därför kommer ett kort (verkligen kort) filmklipp från gårdagens långpromenad när jag och Moira innan snön började falla roade oss med att klättra lite i berg – kan säga att det tog mig lite längre tid och inte såg precis lika graciöst ut när jag tog mig upp för samma brant… 😉

Innan jag väcker damerna så ska jag nog dock hinna aktivera hjärnan och spela några omgångar på Rumble – mitt nya beroende – på telefonen. 😉

 
Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

