Lättnad och löp!!!

Klantigt nog lade jag mobiltelefonen i fel jacka när jag åkte till jobbet imorse (hur j-a dum får man bli alltså?) och tog därför mycket tidigare lunch än normalt för att inte missa samtalet från veterinären som brukar komma mitt på dagen/tidig eftermiddag. Dock så hade de försökt att nå mig vid ett par tillfällen på förmiddagen så det var med en stor klump i magen och gråten i halsen som jag ringde upp Bagis. Mina becksvarta farhågor (var beredd att åka in och ta bort lillisen om magen inte blivit bättre så hon inte skulle behöva lida mer) kom dock till trots och Flagylen har hjälpt och jag hämtar hem henne i eftermiddag. 😀 Ett eventuellt hjärtljud har upptäckts och ska kontrolleras under eftermiddagen så vi vet om det är säkert att söva henne för ev. MR. (Denna röntgen får nog dock dröja ett tag tills nästa försäkringsår börjar i juni, vi har snart nått taket på försäkringen och MR är dyyyrt.) Är bara så glad nu att bästaste tanten kommer hem igen!!! ❤

Lite intressant också att det är inte förrän nu när jag fått det lugnande beskedet och slappnat av, som jag känner hur fiolsträngsspänd jag varit i hela kroppen sen i måndags.

Utöver att få hem lilla vit upptäckte jag nu under min och lilla röds lunchtur blodfläckar i hennes byxor = liten har börjat löpa. 😀 Med andra ord väntar nu spännande tider här framåt!!!

Sötaste fröken röd under morgonens promenad;

20120404-134341.jpg

1 kommentar

Filed under Parning, Veterinär

One response to “Lättnad och löp!!!

  1. Stackars dig, ser att du inte fått ordning på Tilda fy va jobbigt 😦
    Hoppas verkligen att allt ordnar sig med henne
    Och lill tjejen har börjat löpa 😉 bra förklaring till varför du inte tyckte det gick så bra för er sist vi sågs 😉
    Sköt om er nu och hoppas Tilde blir frisk snart
    GLAD PÅSK
    Kram marie, love&carma

Kommentera

