Några bilder och filmer

Lite dåligt med längre träningspass för lilla röda har det blivit de senaste dagarna (kortare pass kör vi ju varje dag) men hon verkar ganska nöjd ändå. Gruppmomenten känns som de sakta men säkert börjar bli bättre igen, jag försöker få mängdträning på detta och köra det ofta och på många olika ställen. Ett moment som däremot börjat lossna ordentligt är rutan, har haft med mig mina fyra lätta koner ut på ett flertal av promenaderna sista veckorna (perfekt att ta med dem på de korta rundor som vi går med Tilding, då kan tanten vila med jag och lilla röd tränar lite) och med många skick och dold target på rätt punkt så letar hon med blicken upp de fyra konerna och far ut i 390 när kommandot kommer. 😀

Under promenaden på morgonen idag (när solen sken vilket det har varit dåligt med de senaste dagarna) så tog jag med kameran och fotade finaste tjejerna;

De flesta promenader nu tar ju dock jag och Moira ensamma och igår blev det lite balanserande upp på en rotvälta vilket fångades på en kort film med mobilen;

Sen filmade jag även lite av dagens frukostträning. Först balanserande med fyra tassar i den lilla metallskålen (och med en väldans dålig tränare som klickar fel vid ett flertal tillfällen 😉 ):

Efter balanserande i skålen blev det lite nötande på några fjärrskiften:

Som avslutning blir det ett filmklipp som jag hittade när jag rensade min mobil på gamla bilder och filmer från när Helena var här med Qinsis senaste kull, då cirka 6-7 veckor, och socialtränade. När större delen av gänget slocknat var det fortfarande full fart på Java som passade på att busa med halvsyrran – kul tyckte tonårs-Moira tills det blev lite för mycket dragkamp med svansen… 😉

lll

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Några bilder och filmer

  1. Sötaste filmen ever! 🙂 Snart kanske det är Mojjens egen dotter som filmas 😉

    • Haha ja jag hoppas och håller tummarna för många söta valpfilmer här framåt! Löpande Prima flyttar hit om några dagar så hon och Z får lite ”distans” till varandra under de mest kritiska dagarna, förhoppningsvis leder även alla hennes hormoner till att hon inspirerar och drar igång damen här hemma. 😀

Kommentera

