I fredags var jag med Tilda till neurologen och vi fick bekräftat att hon har ett diskbråck i ryggen, vilket bekräftar vad jag trott efter ha läst om diskbråck på Taxklubbens hemsida eftersom symptomen stämdes så väl med det som står i dokumentet om när diskbråck drabbar andra raser än taxar. Näst på tur är att tisdagen innan påsk MR-röntga ryggen (så länge försäkrningsbolaget ersätter röntgen) för att se exakt var diskbråcket sitter och hur stort det är. Efter röntgen får vi förhoppningsvis starta rehabiliterigen.

Utöver oron för vita tanten så njuter jag och Moira av det underbara vårvädret och i fredags tog vi en tvåtimmars tur här hemma, bilder därifrån kan ses vid klick på liten;

Sen igår blev det en riktig långtur – nästan 16 km till största delen upp och ner för berg i råterrängen som tog knappa fyra timmar, riktigt härligt även om mina ben mot slutet kändes ganska möra – Moira däremot verkar vara i ganska bra kondition för hon for fram i full fart som en liten raket största delen av tiden. ♥

Idag körde vi en träningstävling på Botkyrka BK som Sandra ordnat. Varken Moira eller jag var i form eller på humör 😦 men som tur var fick jag hjälp av Åsa att filma, för även om ingen av oss gjorde ett bra jobb så såg det bättre ut från sidan än i mitt huvud i alla fall. För att lyfta fram det som var bra så gjorde hon hopp-apporten och framförallt vittringen riktigt fint – så nöjd att hon springer ut i full fart och letar (inga apporteringstankar trots hopp-apport och metallapportering precis innan) innan hon plockar upp rätt och vänder in med fart. 🙂

Lite bilder från dagen;

Tanten fick drottninglik behandling av Pernilla vid sidan om planen. 😀

Fritt följ - även om hon gick fint vid sidan med kontakt så var inte någon av våra hjärnor påkopplade.

Lite för mycket luft sidledes vid språnget - måste kolla vid nästa träningspass om detta är ett problem eller bara var ett symptom på dålig koncentration idag.

Bekräftelse på att hon utfört sättandet under gång bra.

Lyssnar fint på "stanna" i rutan - dock hamnade hon för långt till höger i rutan där det låg lite godissmulor...

Fin anslutning vid slutet på rutan.

Full fokus när vittringspinnarna läggs ut.

Nosen påslagen och letar fint. 🙂

In med pinnen igen.

För fint vittringsjobb får man hela köttbullspåsen.

När vi kom hem igen gick jag och Moira ut och sprang 5 km och nu märktes det på henne att hon var trött i både kropp och knopp – inte många meter som hon låg på fint längst fram i linan och drog som hon brukar. Tror det får bli en vilodag för lilla röd imorgon med bara Tildapromenader och ingen lydnad (då kan jag även passa på och åka och träna själv på kvällen). Under tiden jag och Moira var ute och sprang fick Tilding burkar med sin skonmat i (vi har äntligen hittat ett skonkostfoder – Eukanuba – som hon äter, de flesta andra märkena skulle hon hellre svälta ihjäl än att ta ens en enda kula av). Burkarna öppnades och länsades dock inte förrän jag och Moira var hemma igen;

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “

  1. Carina

    Jag håller verkligen tummarna för Tilda och hoppas på en snar rehab träning för henne. Jag som tyckte att jag hade haft det jobbigt med Rex och hans opererade tass men fy vad du har fått gå igenom med Tilda! Du är super, Kristin!

  2. Härligt med trött röding 🙂 Efter påsk får vi köra träningsdag så mina också blir sådär härligt trötta 😉

Kommentera

