Bilderna är räddade!!!

Jag är så glad idag, var hem till min brorsa igår och han lyckades få den trasiga externa hårddisken att fungera och kunde rädda alla mina bilder från 2008 till 2011 som jag trodde var borta för alltid. 😀 Kan säga att jag kommer att vara lite mer noggrann med att ha säkerhetskopior på flera ställen från och med nu. 😉

Idag har vi varit ute på en långtur offroad i skogen tillsammans med min kompis/kollega Linn i den blöta och tunga snön. Det märktes även på Moira att det var lite tyngre och jobbigare än vanligt att ta sig fram över stock och sten idag – det var bara den första halvan av tre timmars promenaden som hon sprang och flög fram som vanligt, sen blev det mer skrittande bakom Linn som fick trampa upp ett spår åt lilla röda.

Som sagt så var snön väldigt tung och blöt efter gårdagens regn och allt töväder som råder just nu (ganska djup blötsnö leder till höga benlyft vid varje steg) så lite vila för ben och framförallt höfter behövs innan det är dags att packa lite inför morgondagens spännande resa. Sen borde jag väl, eftersom jag knappt kommer hinna vara hemma något i veckan, även packa lite inför min och Moiras läger nästa helg. Som sagt en väldigt lång och rolig hundvecka stundar!!! 😀

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Bilderna är räddade!!!

  1. Åh , vilken tur att din bror kunde fixa allt ! Tur för M att du skall på hemlig resa . Då hinner hon slappa lite !!! Du måste slänga iväg ett sms till mig , hoppas allt går bra nu !!!! Kramisar Ninni

    • Haha slappa är inte något hon inte har problem med, hela dagen efter promenaden har tillbringats på rygg med benen i vädret på soffan. 😉

      Absolut ska sms-rapporter skickas! 😀

Kommentera

