Fredag den trettonde – en bra dag

Fredag den trettonde och hittills en otursfri och väldigt bra dag skrev jag i ett långt inlägg som sen försvann vid publicering, ja ja bara börja om från början… *suck*

Idag har jag och tjejerna samt Qinsi (som bor här några dagar under sitt höglöp) tagit en 2,5-timmars promenad varav 1,5 klättrande i råterrängen uppe i bergen. Jag vet att jag alltid tjatar om det men det är verkligen så underbart att bara två mil från Stockholm kunna vara ute i flera timmar i skogen utan att se en annan människa – tack och pris för allemansrätten! 😀

Några (dåliga mobil-)bilder från vårt promenerande i bergen;

Eftersom min kära smartphone även går att filma med så blev det några snuttar här och var under promenaden – bland annat ett par där Moira snor min vante och försöker få igång morsan på lek genom att försöka sukta henne, dock helt utan resultat eftersom hon var så nöjd bara med att rulla sig och tugga på sin pinne. 😉

Innan vi gick på promenaden så la jag ut ett 6oo meters spår med fyra pinnar och en godisburk i slutet. Efter drygt 2,5 timmes liggtid tog sig Moira an spåret som en dammsugare och gick inte en gång utanför spårkärnan (lätt att se idag eftersom mina fotspår syntes här och var i den frusna marken) och alla pinnarna plockades upp med stor säkerhet. Enda negativa är att hon (som jag även upplevt tidigare) vindar ut slutet redan när hon är cirka 50 meter därifrån och då åker nosen upp och hon skulle helst galoppera dit likt en ko som precis släpps ut på sommarbetet… När Moira var klar fick även Qinsi ”ärva” samma spår och hon tog sig fram på precis lika fint bulldozersätt. Även Qinsan plockade alla fyra pinnarna fint (dock efter lite övertalning från min sida vid första pinnen men efter att ha förstått att pinne = vom så var det stor glädje vid de resterande tre).

ll

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

