Ett litet, litet löv

Imorse när vi vaknade och jag tände lampan insåg jag att Moira var besvärad i sitt ena öga – hon kisade och det var litet geggigt, dock verkade hon inte ha ont och vill inte klia sig i ögat. Jag fick flaskor med koksaltlösning av farfar och spolade ur ögat och då såg jag att något satt fast på linsen så tid hos veterinär i Linköping bokades in på vägen till Ninni. Väl där konstaterades att en liten, liten bit av ett löv (typ 0,5 mm i diameter) fastnat på linsen så efter lokalbedövning och rensning med tops plockades lövet bort och sju dagar med ögonsalva väntar.

Jag och Åsa gick och förundrades igår under vår gemensamma långpromenad att tjejerna inte skadades så som de for fram i 390 fram och tillbaka över stock och sten, en liten bit av ett löv på linsen var då kanske inte det som fanns i min oro… 😉

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Ett litet, litet löv

  1. Åsa

    Vi får hoppas att vi kan säga tur i oturen om 7 dagar…. Och du ! Tack för att du tänker på mig och min Bamse, kram.

Kommentera

