Grattis Tina och Hektor

Jag och Moira känner oss omåttligt stolta och glada för kullbrorsan Hektor och hans matte Tina – i tisdags klarade Hektor tjänstehundsprovet för att bli sökhund inom den norska polisen. 😀

Idag har jag ledig fredag som på förmiddagen ska ägnas åt lydnadsträning tillsammans med Sandra, Ellie och Z och på eftermiddagen åt att fira min yngsta systerson som fyllt tio. (Shit det är när jag ser syrrans grabbar som jag inser att jag själv håller på att bli gammal… 😉 )

Dagens plan för träningen är;
• Rutan – dels skick in i rutan som belönas när hon är på rätt punkt och dels avslutningen med att jag går emot och sen kallar in.
• Vittring – förhoppningsvis räcker det med en repetition. Sandra ska få lägga ut pinnarna och även röra vid de ”felaktiga”.
• Dirigeringar till skålar – både höger och vänster – för att träna inför dirigeringsapporteringen.
• Runda termos, träning inför konskick.
• Platsliggning.

Nej nu är det dags att packa ihop mina och tjejernas saker inför en heldag hemifrån! 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

