Än mer träning

Äntligen har finaste vännen kommit hem igen och våra gemensamma träningar satte fart genast på en gång… 😉 Med andra ord blev det ett träningspass med Elin och flickorna  ikväll.

Själv har jag mått lite halvknasigt idag med stark huvudvärk och yrsel så för mig och Moira blev det ett kortkort pass;

  • Rutan ett skick in i rutan som hade kantbanden uppsatta runt om. Gick runt rutan som extra hjälp men det hade nog inte behövts (får testa utan nästa gång) för liten sprang helt klockrent fint in i rutan till rätt punkt där hon hittade sin gömda pipis. 🙂 Eftersom detta skick blev så fint så bröt vi där.

    Rutan med våra nya kantband som gör att Moira ser och framförallt förstår konceptet av ytan mellan de fyra konerna så mycket bättre! 😀

  • Upptag av metallapporten. Mycket bättre än för bara ett kort tag sedan utan något häng över den, däremot inte riktigt det klipp i upptaget som jag eftersträvar. Jag tror att jag förutom den här träningen med att hetsa henne lite innan jag skickar även ska träna frivilliga och snabba upptag hemma inomhus ett tag.

Imorgonkväll ska jag och Elin ses för ytterligare ett pass, ska då även försöka hinna lägga ett ängs-/gräsmattespår till liten som får ligga till sig under tiden vi lydnadstränar för nu var det alldeles för länge sedan hon fick spåra sist!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Än mer träning

  1. Kanske är ett släktdrag, eller så är de bortskämda små prinsessor 😉 Ska bli jättekul att ses!

Kommentera

