Det har inte blivit så mycket tränat av lydnad de senaste dagarna, i onsdagskväll träffade jag Helena på Botkyrka BK så hon kunde testa av sitt upplägg som tävlingsledare i eliten. Körde igenom alla momenten med Qinsi och under tiden låg mina tjejer uppbundna på sidan (tyst och lugn duktig liten röd :D). Dock insåg jag att hon var ganska gasad när det var hennes tur – även jag och Moira gick hela fria följet som hon ska ha på tävlingen. Började dock att köra inkallningen när vi hade punkter för ställandet och läggandet uppsatta och jag är riktigt nöjd med hennes ställande (som belönades). 🙂 Ställde henne sen och gjorde även läggandet som var bra det också.

Fria följet blev med en väldigt laddad liten, oj oj alldeles för länge sedan vi jobbade ordentligt med det momentet… Ett ljud vid vändningarna på stället som var mitt i momentet, vilket resulterade i att hon las ner och sen var hon mer på rätt nivå. Språnget kände jag mig riktigt nöjd med, liksom att hon höll ihop och inte hade några blicksläpp under hela momentet. Däremot måste vi jobba mycket mer på det långsamma tempot samt överhuvudtaget lägga mer krut både på detaljträning samt uthållighetsträning av momentet.

Inte mycket lydnad som sagt, däremot har vi kört några skick mot godisskål för att träna på ”ut”, samt sökövningar efter en dummy på promenaderna utöver den (numer) sedvanliga halvtimmessimningen varannan dag.

Nu laddar vi dock och packlistorna är skrivna inför nästa vecka då det äntligen är dags för lydnadslägret Obedience Rules 2011! 😀

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

