Simning och spår

Ikväll packade jag ner badkläderna och en pastasallad och tog kvällspromenaden bort till Stora skogssjön. När vi kom fram till vattnet sattes flytväst på Tilding och sedan togs hon med hjälp av koppel med ut på min och Moiras simtur. Jag hade tänkt att Tilda som är en riktigt duktig simmare skulle följa med hela tiden i vattnet, men se det ville inte tanten så efter att ha försökt få henne att simma åt samma håll som mig under några minuter (liten portugis som lägger all sin kraft på att simma åt rakt motsatt håll blir riktigt stark 😉 ) så släpptes hon och kunde glatt springa med oss längst stranden.
 
Efter vår tur i vattnet klev jag och Moira lagom trötta upp och klättrade upp på ett berg för mitt middagsmål – utsikten därifrån skulle jag inte tacka nej till att ha varje kväll! Några halvtaskiga mobilbilder från matpausen:

Lilla finaste fröken getöra

Älsklingstanten

"Snälla mami kan man få smaka lite pastasallad?"

"Inte det? J-a snåljåp!!!"

En fin sommarkväll...

...med mina bästa vänner. ❤

Innan jag lämnade bilen för att gå mot sjön passade jag på att lägga ett cirka 200 meters spår till liten med fyra pinnar + godisburk och leksaksslut. När vi sedan återvände drygt ett par timmar senare fick hon ta sig an spåret. Hon tog sig igenom spåret och hittade alla pinnarna samt slutet, däremot tycker jag inte riktigt hon spårade med samma ”glöd” och så fint som hon kan. Nu är det ju ett bra tag sedan hon sist fick ett spår (dum matte! 👿 ), så nästkommande gång ska jag låta henne spåra med koppel istället för lina så det inte finns så mycket utrymme att kliva av spårkärnan – det har ju tidigare fungerat och gett bra resultat.

Nej nu är det dags att kolla fotboll – håller tummarna hårt för att få se de svenska damerna i final på söndag! 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

