Midsommar

Lite sent (som vanligt här i min värld 😉 ) kommer rapport från midsommar som vi firade tillsammans med vänner i Elins syrras hus som vi lånade. En riktigt lång och trevlig dag med massa god mat, dryck, badtunnebad, skratt, glada hundar med mera med mera. Allt som allt blev vi sju vuxna och nio hundar – så härligt med alla hundarna som trots både hanar och tikar i olika åldrar minglade runt och lekte med varandra på tomten utan några som helst problem. 😀

Midsommarpacket

Elin var duktig och fotograferade under eftermiddagen/kvällen och bilder kan ses här.

I söndags var vi och tränade på Nynäshamns BK med Elin och Jocke. Platsliggningen tyckte jag att Moira låg oroligt på, sen körde vi även inkallning med ställande som inte alls går bra – reaktionen på mitt stanna är under all kritik (testade dock sen under kvällen att använda handtecken istället och det ser än så länge mycket bättre ut så jag hoppas att det kanske kan vara lösningen) – och sist rutan som hon sprang helt klockrent ut till från cirka 23 meters håll. Det blev till och med nästan en tjuvstart på rutan och att säga att hon var laddad när kommandot kom är en underdrift! 😉

Ikväll har vi haft träningstävling som Sandra med Jade fixat. Jag och Moira körde:

  • Gruppmomenten – platsen var en katastrof med riktigt orolig tjej trots att jag stod synlig 😦 (hm blir att fråga Lotta som vi bokat privatlektion med imorgon hur jag ska jobba med detta), medan hon gjorde sittande i grupp klockrent med alla tassarna stilla och fokus på mig näst intill hela tiden. 🙂
  • Kedja fritt följ (där hon var lite ofokuserad och släppte kontakten några gånger – känner i efterhand att jag borde ha konkurrerat lite om belöningarna för detta ofokus) – sättande under gång (dåligt framförande där hon halkade fram lite i position – helkonstigt för det har hon aldrig gjort förut – men själva sättandet och slutet var finfint) – inkallning (där jag körde handtecken med direktkast av den nya snörbollen på ställandet. Bra nedläggande och fokus från liten samt fin reaktion på handtecknet, det som oroar mig här är min egen kastteknik som lämnar mycket övrigt att önska… 🙄 )
1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Midsommar

  1. Va kul att du har en blogg! Här ska jag fortsätta läsa 🙂

    / Johanna & Hank

Kommentera

