Mh:t

Igår var det som sagt dags för en spännande stund i skogen för liten. Det var väldigt spännande att se alla reaktioner – på vissa punkter reagerade hon precis som jag trott och på andra på helt annat sätt. Jag är otroligt nöjd och glad över Moira och även tacksam att få gå ett mh för en beskrivare som jag tycker satte rätt kryss på alla hundar samt en testledare som var otroligt duktig och rolig. (De flesta skratt på filmen kommer efter kommentarer från testledaren… 😉 )

Det var spännande att uppleva en mycket tystare Moira än förväntat – t.ex. på avståndsleken trodde jag att gubben skulle bli utskälld på liknande sätt som spökena och framförallt aldrig att hon skulle gå ut och leka med honom. Eller ja, leka och leka – snarare sno trasan och hoppa runt lite bredvid honom när han var aktiv och sen springa och visa mig trofén med förhoppning om att hon och jag skulle dra igång en dragkamp så fort han var passiv. 😉

Det enda jag irriterar mig på är mig själv som varit duktig och lärt liten att alltid stanna och fråga efter varsågod när leksaker kastas så att det inte syns lika tydligt i protokollet precis hur stor leklusten är… 😳 Moira missade förvisso vid första lekpasset att fråga, men sen syns det tydligt på filmen att hon kom på sig och stod och frågade testledaren om lov vid andra passet på första leken samt den avslutande leken efter spökena. 

La ihop alla klipp i en enda film så den blir ganska lång:

Har även gjort en mh-sida till liten där det förutom film även finns protokoll.

Jag längtar redan till jag har en ny hund att gå mh med för det var verkligen hur kul som helst och jag tror även Moj håller helt med om att vi hade en riktigt roligt stund i skogen! 😀

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Mh:t

  1. Anna

    Åh vad härligt att få se detta 🙂 det är tur att du finns med kameran så jag också får se, vad duktig hon var ”stolt” jag ser verkligen också fram emot när jag ska gå med Timmy Kram

  2. Ja igen är nog så glad som vi uppfödare som kämpat för att finna rätt hanar.
    Vilken underbar hund Moj är , jag fick tårar i ögonen på MH.
    JAG TRODDE INTE HON SKULL VARA SÅ KANONBRA!
    Jag visste hela tiden att hon var bra men….. man vågar ju inte hoppas .
    Men nu finns det på papper!Kristin du har gjort ett bra arbete med att fostra Moj så himla bra!!!!!Lycka till med era äventyr/ Kram på er Ninni

Kommentera

