Så nöjd

Efter gårdagens pass tillsammans med Elin och Linda på Botkyrka BK är jag så nöjd med Moira. Efter en påminnelse (tillsägelse 😉 ) från Elin att noga värma upp liten så lydde jag ochvi  började med att först flamsa runt och köra lite tricks och leka med leksak, för att sedan lugna ner henne och få henne att tänka arbete genom att göra koncentrationsövningar. Jag la även till ”arbetsord” när hon var i rätt sinnesstämning och ska fortsättningsvis även göra så, så hoppas jag att hon om några månader kopplar ihop dessa ord med att vara lugn och koncentrerad.

Under själva träningen körde vi;

  • Hopp-sitt-hopp Delade upp momentet och körde först uthoppet och sättandet – klockrent 😀 och belöning där. Sedan satte jag henne och körde även sista delen med tillbakahoppet, gick fint dock lite touch på mitt ben och inte helt 100% ingång.
  • Rak sträcka fritt följ Fin kontakt och inga frustrationsproblem trots att jag bett Linda komma emot oss från mörkare del av planen.
  • Rutan Hade lagt leksaken gömd i snövallen flera meter bakom rutan, gick finfint med skicket dock fick jag hjälpa henne att hitta leksaken när den låg så långt borta.

Nu hoppas jag att vi lyckas hålla i denna fokus och arbetsglädje, när hundträning är som igårkväll så är det verkligen så ROLIGT!!!

Bilderna från min och tjejernas långpromenad i lördags är nu även utlagda och kan ses vid tryck på den flygande tollaren:

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Så nöjd

  1. Elin, Daisy & Ness

    Ni är sååå duktiga!! Ni är så fina ihop!!

Kommentera

