Röntgen

Idag var det äntligen dags för höftleds- och armbågsröntgen för liten röd. Redan igår åkte jag och Helena ner med alla hundarna till Ninni och Micke och spenderade eftermiddagen och natten hos dem för att sen idag fortsätta till Söderköping och Söderköpingsdjurklinik/Artrokliniken

Nästa gång det är dags för röntgen eller om jag någon gång får en hund med problem med leder kan jag efter dagens besök lova att jag direkt kommer att söka hjälp hos dem, det är inte ofta man hittar veterinär och djurvårdare som är så otroligt proffsiga och duktiga med både hund och människor.

Fyra plåtar togs idag på Moira, en för varje armbåge, en för höfterna och sedan tog vi även en av ländryggen. Ryggbilden togs för att kontrollera att det inte finns något problem där så att vi kan gardera oss att besvären som visat  sig vid besöken hos Redog endast beror på en sträckning i muskeln. Till min enorma glädje var ryggen helt kliniskt ren och utifrån vad vi och veterinären kunde se på bilderna av armbågar och höfter såg även de fina ut, nu är det bara en nervös väntan på SKKs utlåtande…

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Röntgen

  1. Elin, Daisy & Ness

    Jag blev sååå GLAD, jag är så GLAD för resultaten!!!!!
    Har fyllebruttan börjat piggna på sig 😉

    Stor KRAM

  2. Åh hoppas de är så bra av de dom såg!! Håller tummarna!
    Vad gr ni i helgen? 🙂
    Kramar från oss 🙂

  3. Hektor&Tina

    Krysser fingre og labber for resultatet! Rapporter til Norge snarest:) Lenge siden sist nå, men håper vi kan treffes snart. Hektor har dessverre fått kennelhoste,men er heldigvis på bedringens vei.

    Stor kram fra Tina og Hektor!

Kommentera

