Tre månaders snötäcke

Inte ofta man får uppleva tre månader med ett konstant och tjockt snötäcke i Stockholm och jag gissar att de två senaste vintrarna och framförallt denna med snö som la sig 22 november kommer att bli något att man pratar om i många år framöver. Nog för att det börjar kännas som att det är dags för vår så försöker jag se det positiva och har hellre ett fint och härligt vinterväder än slask, grått och runt nollgrader.

För att gå över till lite annat än väder så gick gårdagens pass hos Lotta ömsom vin och ömsom vatten. Vi började med en platsliggning som liten utförde strålande fint – la sig snabbt och fint på kommado, låg stilla med hakan i backen under hela tiden jag stod dold (blev nog bara runt en minut) och avslutade med att sätta sig fint, det dessutom efter att de andra fått sätta sig upp så inget lyssnande på någon annans kommando. 🙂 Självklart fick hon direkt springa till utställda externen när hon hoppat upp fint och helt korrekt i position.

När det var vår tur för individuell träning och fritt följ blev resultatet däremot inte lika bra, pip och frustration från liten röd och irritation från dålig matte. Tur att jag hade Lotta bredvid mig som kunde guida mig framåt och komma med bra, och som jag märkte under dagens pass med Elin, väldigt framgångsrik input.

Avslutade igår med lite egen träning som också varierade i kvalitet; inkallningar med ställanden som var toppenfina 😀 och rutor som inte alls fungerade. 😦 Under dagens pass kom jag och Elin dock fram till att hon KAN rutan när hon koncentrerar sig, det är bara slarv att hjärnan inte kopplas som gör att hon vimsar runt… 🙄

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

