Moira 18 månader

Idag blir liten 1,5 år och det är läskigt hur tiden går, snart passerar hon ju gränsen till att bli vuxen. 😮 Bilder från dagens promenad kan ses här!

Bus poserar i solen

Den senaste tiden har jag tyckt att hon varit lite ”tråkig” under promenader, inte galopperat fram och kommit och hoppat på mig med jämna mellanrum. Nu i veckan släppte dock detta och jag fick tillbaka min vanliga toka. 😀 
Troligtvis har hon varit lite skendräktig vilket (som tur är) bara visat sig genom att hon tagit det lugnare på promenader, blivit rundare (som även det till min stora lättnad inte blev ett kvarstående problem) och varit väldigt mycket mer gosig och kramig än vanligt. Det var inte förrän jag fick tillbaka min vanliga tjej som jag kopplade ihop ett och ett och med tanke på hur lite hon påverkats så kan jag bara hålla tummarna och hoppas att även de framtida löpen och skendräktigheterna blir lika problemfria!

I veckan har det inte blivit någon träning alls, veckans höjdpunkt var tisdagskvällen som Daisy och Ness spenderade här och vi gick en långpromenad där Ness och Moira sprang och lekte och rejsade konstant under 1,5 timmes tid. Utöver finfrämmandet skedde den enda spännande händelsen under onsdagskvällens promenad där Moira sprang runt i djupsnön på sidan om skoterspåret och plötsligt står nos mot mule med två älgkor. I det läget var jag glad att ha en liten röd som lyssnade på mig och snabbt vände tillbaka till mig, medans min lilla vita galna tant tyckte att jag kunde släppa kopplet och låta henne motionera skogens konungar en stund… 🙄 Älgarna som bara var cirka 10 meter från oss stod och frustade tills de såg att Moira kommit in till min sida och sedan vände de sakta om och lunkade in i skogen medan vi fortsatte fram på spåret. Jag blir alltid så glad och tacksam när jag möter på fina vilda djur, det enda som saknades var kameran för det är inte ofta jag står så nära älgar och bilderna hade kunnat bli riktigt bra.

Nu i helgen har vi dock tagit igen veckans träningstorka, igår tillsammans med Sandra på Botkyrka BK och det blev verkligen det sämsta pass jag och Moira kört tillsammans – ingen av oss gjorde vårt jobb och jag valde att dra ett streck över det bottennappet. Idag åkte vi tillbaka till den stora, fina upplogade planen på klubben och körde ett pass själva. Planen idag var att ha kul tillsammans och det lyckades vi med. Vi jobbade idag även mycket på hoppet som inte alls fungerade igår, bättre idag men det är tydligt att vi inte kört detta moment på läääänge… Inte heller rutan fungerade, även det ett moment som jag ansett ”klart” och inte lagt något krut på på sistone, där är jag dock inte orolig, det är bara att köra detta lite nu och då det närmaste så är vi nog tillbaka på banan igen.

Min vita älskling gör sig inte så bra på bild i snö

Moira i fredagens lätta snöfall

"Din vante i min mun = får du aaaaaldrig tillbaka" 😉

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Moira 18 månader

  1. Elin, Daisy & Ness

    GRATTIS Morris! Nya tag Kristin 🙂 Ses snart 🙂

Kommentera

