Fullspäckad och snöig söndag

Gårdagskvällens julmiddag blev väldigt trevlig och jag är väldigt glad och tacksam till Elin som öppnade sitt hem så vi kunde vara där och till Seyhan som sen imorse hade ordnat undan all disk som vi lämnat efter oss. (Känns dock hemskt att jag bara lämnade allt och gick hem… 😳 )

Idag har jag och tjejerna haft en fullspäckad dag, först åkte jag över till Helena och gosade lite med minirödtottarna. Väldigt mysigt att få sitta en stund i valphagen med de små treveckors valparna – om ett par veckor kan jag tänka mig att det inte är fullt lika mysigt när de lärt sig hugga tag ordentligt med sina små pirayatänder… 😉

Direkt efter valpbesöket for vi vidare så att jag kunde hämta upp längdskidorna som jag köpte häromdagen på XXL. 🙂 (Snälla vädergudar låt det bli lite uppehåll i allt snöande så att det kan ploga upp vägarna så fint som det varit tidigare så att jag och hundarna kan ut och åka massor!)

Från Bromma Blocks åkte vi efter ett kort lunchstopp hem till min brorsa och hans sambo som hade lite inflyttningsfika för respektive släkt i sin nya fina lägenhet. Under fikat kände jag mig så stolt över tjejerna, Moira som var ett asjobbigt tonårsmonster medan vi gick en promenad runt i Hägersten låg under hela fikat så fint tillsammans med Tildisen på anvisad plats och tog det lugnt trots att vi trängdes ihop 14 personer i vardagsrummet. När liten till slut somnade raklång på sidan på golvet trots människor som klev över henne fram och tillbaka  förläts hon allt skällande och koppeldragande som föregått fikat.

Som avslutning på allt flängande hit och dit åkte vi till Elin som bjöd på julmiddagsmat med rester från gårdagen. Efter maten blev det kloklippning för hennes flickor innan vi nu precis kom innanför dörren här hemma igen (med kramp i högerarmen efter att för sjuttioelfte gången denna helg ha fått skotta min parkeringsplats 😉 ).

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Fullspäckad och snöig söndag

  1. Elin, Daisy & Ness

    Ingen fara med disken, hehehe ska jag säga… Näe, jag kan nog prata för Seyhan också, han tyckte inte det var så hemskt. Tack för kloklippningen, än en gång :). Som jag sa igår, jag tycker verkligen Morris har växt till sig, man får dock falla tillbaka ibland i gamla mönster, det hör som till :).

    Vi skrittar på…

    Ses imorn!

Kommentera

