Träningstävlat

Idag träffade vi Jocke, Amanda och deras kompisar (lånar länkar från Amandas sida) Emma och Hanna för lite träningstävlande på Stockholms avdelningen i Kista. Eftersom Amanda och Emma ska vara tävlingsledare vid Uppsala BK:s tävlingar imorgon ställde jag och Gins upp på en kommendering i trean. Haha spännande när man inte ens vet fullt ut vilka kommandon som gäller för lilltjejen, Ginsan gjorde i alla fall riktigt fint ifrån sig och vi hade kul tillsammans på planen och det blev många korvbitar och mycket brandslangslek utdelat i och mellan momenten. 😀

Efter att jag kommenderat Emma och hennes fina goldentjej genom ett elitprogram plockade jag ut en laddad (typ 1000 gånger för överladdad) Moira från bilen för inkommendering på plan och sen ett kort fritt följ upp mot ”publiken” där jag planerat en belöningspunkt om hon höll kontakten fint – på ett par tävlingar har ju varit tvungen att slänga en blick mot publiken i dessa lägen om där stått någon som hon känner. Hanna var snäll och kommenderade oss och första gången var hon halvt galen med koncentration därefter 🙄 så där bröt jag och klev av från planen för att göra om allt från början. Andra gången var bättre men fortfarande alldeles mycket energiråtta men det blev belöning på planerade stället för hon höll i alla fall finfin kontakt och hade inte en tanke på att släppa blicken för att kika på vår babblande publik. 🙂

Jag testade även av en inkallning med ställande med kommendering med lagd belöning bakom (sen valde jag att ställa henne närmare mig än vad konen stod för vi har inte kommit till det avståndet än) och M gjorde ett superställande med direkt reaktion på mitt kommando – att planen var så lerig att hon gled någon meter när frambenen låst sig är ju inte litens fel… 😉

Riktigt kul var dagens träning och väldigt trevligt att träffa Amandas träningskompisar, förhoppningsvis blir det fler tillfällen med gemensam träning.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

