Passar på att uppdatera lite här om helgen som svischat förbi under tiden vi väntar på Gin som kommer ikväll och ska bo här till jul under tiden matte åker på jobbäventyr i Norge.

Långhelgen för min del började fredag morgon när tog vi en promenad med Elin och brudarna. Jag ångrar starkt att jag inte tog med kameran för solen sken från en klarblå himmel (vilket den förövrigt gjort hela helgen 😀 ) över de frostklädda ängarna , men jag har precis fixat med bilder från förra fredagen då vi promenerade med samma tjejer och det är bara tänka sig lite mer frost på marken så är scenariot väldigt likt. 😉 På eftermiddagen tog jag och Moira ett lydnadspass här hemma med fokus på rutan, inkallning med ställande och helt om- och höger svängar i fria följet. När vi gick ut kände jag mig rätt trött och less på det mesta, men efter några minuters träning med roligaste lilla röd kändes det som jag ätit lyckopiller – bästa medicinen mot depression måste vara att få leka och träna med en liten speedad vovve.

Igår började dagen med däckbyte med hjälp från pappa, snabbt och lätt slängdes vinterhjulen på och sen tog jag och Kiki en långpromenad runt Getaren ute på Lida. Kameran bars med runt alla de tre timmarna men bara ett fåtal bilder togs, kan ses vid klick på mig och tjejerna:

Som avslutning på denna helg blev det ytterligare ett lydnadspass, denna gång med Elin och tjejerna. Jag och M körde rutan (som vanligt när det är ljust ute), snabba gripanden av apporten – blir bara bättre och snabbare för varje gång vi kör 😀 – och till sist även lite fritt följ. Nu blir det träningsuppehåll några dagar pga resa med jobbet (känns så trist att missa passet på tisdag i inomhuslokalen), men jag hoppas på lite tankearbete för vovvarna åtminstone på onsdag och till helgen.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

