Träning med nya tag

Efter helgens tävlingar har jag kollat på filmerna som tagits på mig och Moira och analyserat vad vi måste jobba mer med och vad jag ska fokusera på nu framåt i träningen inför tvåan. Ikväll var vi på Botkyrka BK och hade det första träningspasset tillsammans med träningsgänget och några delar av det jag har på min nya lista blev tränade på;

  • Fotposition och hålla koncentration med mycket störningar, inga problem när hela planen var full med tränande, ”klickande” och lekande träningskompisar. Eftersom detta fungerar fint måste jag jobba med att vi går några sträckor och kommer fram till publik som står uppställd på rad (gärna med personer som hon gillar) och fullt fokus ska hållas – både lördag och söndag tappade hon lite i heltomsvängar i dessa situationer.
  • Snabba lägganden och ställanden med mig backandes inför inkallningarna i de högre klasserna. Leker upp henne med bollen som sen kastas bakom vid bra utföranden.
  • Uthopp över hinder där bollen kastas över huvudet precis när hon hoppar – inga problem. Satte henne även mycket snett från hindret och ställde mig själv på andra sidan, fungerade även det finfint.
  • Plats med hackan i backen och externbelöning, hon missade en gång och huvudet åkte upp men efter missad belöning så blev koncentrationen bättre. 😀 La henne även plats på platsliggning med de andra hundarna (som alla låg superfint när M helt plötsligt fick springa upp och ta sin belöning när hon låg fint 🙂 ), eftersom det gick bra satte jag henne även mellan de andra hundarna som låg och körde en platssittning som också den belönades med externen.
  • Rutan. Två skick där jag första gången gick runt rutan och lyfte på den dolda targeten och andra gången bara ”duttade” med händerna utan att lyfta den. Skicken gick fint båda gångerna (bortsett från att jag första gången lyckades hiva bollen över stängslet så det dröjde en stund innan M fick sin belöning… 😳 )
1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Träning med nya tag

  1. Gin tackar för grattisen 🙂 Nu ska vi iväg till bromma zoo och inhandla försenad championats/födelsedagspresent, haha 🙂 blev det någon film på oss från flen? eller ser vi ut som en prick som rör på sig bara? =p

Kommentera

