Bästaste lilla liten – första pris lkl 1

Tidigt imorse åkte jag, Helena, Camilla, Elin och Seyhan ner till Flens BK för en dag full med lydnadstävlingar. Vi alla (som vanligt helt opartiskt 😉 ) var riktigt duktiga och med oss hem fick vi alla riktigt fina prestationer från både fyr- och tvåbenta, samt även några riktigt bra slutresultat. 😀

För mig och Moira började dagen på bästa sätt med bästaste lilla röda som gjorde ett riktigt fint program och slutade på 186 poäng, första pris och delad klassvinst med en annan tjej! 😀 Det är även en riktigt häftig känsla att känna att vi trots fin prestation kan ännu bättre och vi hade en hel del onödiga småmissar. 🙂 

  • Platsliggande: 10
  • Tandvisning: 10
  • Linförighet: 9 luft vänster sväng, position helt om
  • Läggande: 9 dk sättande
  • Inkallande: 9 stöter på förare
  • Ställande: 10 kanonsnyggt
  • Apportering: 8 tar föremål innan kommando
  • Hopp över hinder: 8,5 dk
  • Helhetsintryck: 10 trevligt samarbete

Film från tävling som snällaste Seyhan hjälpte mig med: (Som vanligt är den filmad med min I-phone vilket innebär avsaknad av zoom och att vi bara är en liten prick i fjärran + att kvaliteten blir sisådär när den läggs upp på youtube.)

Riktigt skönt och kul att se var även att alla platsliggningar i ettan var lugna och alla hundar låg superfint – så härligt att se så många unga hundar vara så duktigt genomarbetade för platsen! 😀

En annan sak som riktigt värmde och som jag kommer kunna leva på länge är att en bra stund efter prisutdelningen när jag ensam står och filosoferar med Tildisen vid min sida så kommer domaren som dömt oss fram och öser lovord över mig och Moira och säger bland annat att det var så kul att se en sån fint genomarbetad hund och att vi kommer kunna gå långt. Blev nästan lite generad där och tackade precis som i onsdags för domarens fina och snälla ord! 🙂 

En tävling på eftermiddagen när hela dagen spenderades på en stökig tävlingsplats med troligtvis noll vila i bilen blev för mycket för ett litet tonårshuvud (och även för de flesta andra hundar) och det kändes som att jag gick in på plan med ett stort frågetecken… 😉 Liten var så söt och orkade inte jobba längre så på hoppet när hon kom mot mig fortsatte hon förbi och ut till externbelöningen (tur att det var lock på den så hon inte vann något på sitt bus). Körde ett kort ställande utanför plan som hon sen fick ta externen för – vill ändå att hon får bra erfarenhet och tycker att det är kul att tävla!

Jag är så nöjd med Moira idag ♥ och till viss del med mig själv, jag är dock  besviken att jag inte var bättre att bryta när hon gjorde något fint på eftermiddagen – de flesta momenten var riktigt dåliga men på filmen från eftermiddagen ser jag att hon har fina tranporter mellan moment som hade kunnat belönats!

Imorgon åker vi till hemmaklubben och tävlar, tänker strunta i platsliggningen och sen gå in och köra linförighet och bryta och belöna om hon går fint där. Har även beslutat att det inte blir några fler klass 1 tävlingar för oss – risken att få sin platsliggning förstörd för lång tid är alldeles för stor!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Bästaste lilla liten – första pris lkl 1

  1. Linda

    Åhh vad kul vad duktiga du och lilla röda var!
    Grattis grattis!!

    Tänk om man kunde ”dressera” en tvååring så bra med 😉

  2. Tack för dina fina ord ❤ och åter igen stort grattis till en mycket fin prestation inne på planen igår! Det syns tydligt hur fint genomarbetad hon är och jag tror ni kommer gå långt 😉

  3. Stort GRATTIS till första priset.
    Roligt att det börja flyta för er.

Kommentera

