Lite bilder från tävlingen

Snälla Camilla skickade idag lite bilder på mig och Mojen från tävlingen (snälla bortse från att jag ser ut som galna professorn – mitt hår och fukt går inte ihop och just den dagen hade jag verkligen inte ork att fixa med det ;)):

Liten tjej ligger platsliggning på den stora planen.


Vi båda är redo och laddade för att äntlingen få tävla.


Gänglig tonåring går fin linförighet


Duktig tjej gör fint språng – lite extra stolt över den kommentaren eftersom jag nästan alltid fått kommentaren dåligt språng med Tilda. 🙂


Kraftig inbromsning när språnget tar slut.


Full fart på inkallningen.


Tar och håller apporten finfint.


Fin position efter hoppet (vi kan ju glömma den ”lilla” kraschen i mitt ben som föregick detta ;)).


Bästa belöningen är att få sitta fastbiten i mammas arm! 😀

Som sagt stort tack Camilla för att du fotade alla dessa fina bilder!

Idag när regnet strilat alternativt öst ner  hela dagen började jag och Helena förmiddagen med att rapportera in resultaten från lydnaden till SKK så de ska komma ut på Hunddata. Efter det har det blivit lite småpyssel här hemma med städning och matlagning, får se det positiva med regn på semestern – då tar jag tag i sysslor som inte riktigt står högst i kurs…

Efter en hel dag instängd hade både jag och lilla röda massa myror i benen så det fick bli en långpromenad i regnet. Enligt min nya livsfilosofi att se det positiva i alla situationer (det funkar oväntat bra att lura hjärnan på detta sätt – mitt råd är testa!) var jag så nöjd med;
* mina regnkläder som håller torrt så fint,
* hundarna som inte det minsta reagerar eller bryr sig om ösregn, samt
* det underbara i att vara ute så länge utan minsta antydan att behöva möta någon annan. (Däremot undrar jag i mitt stilla sinne om alla andra har hundar som är gjorda av socker?!?!)

Nu under kvällen tränade och busade jag och liten en massa ordförståelse (Tildan suckade och vände demonstrativt ryggen mot oss i soffan ;)). Moira är duktig på ordförståelse och lyssnar bra, däremot gick det inte riktigt lika bra när jag skulle shejpa in backande och insåg att det var länge sen vi gjorde detta – hon visade hela repertoaren av konster och jag var inte tillräckligt fokuserad och duktig att fånga när hon la in steg bakåt. Härligt med en utmaning och nog ska vi kunna få till ett så enkelt beteende som backande! 🙂

Imorgon ska vi hem till Elin som varit väldigt saknad under sina jobbresor, för promenad och lunch. Ser väldans fram emot en förmiddag med massa babbel. På kvällen åker jag och tjejerna troligtvis ut till Färingsö för övernattning hos brorsans tjejs landsställe. Förhoppningsvis blir vädret i helgen fint så vi kan bada massor. Söndag blir det sen med största sannolikhet så att vi far och kikar på ungdoms-sm, jag hoppas bland annat få se och hejja på Camilla och Gin när de kör agility.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Lite bilder från tävlingen

  1. Det vore kul om du kom förbi i helgen, dock har jag inga direkta förhoppningar om att det ska gå bra =p Skulle jättegärna vilja tävla den helgen du nämnde men tror inte jag vågar be om ledigt båda dagarna, tror även att det låg en agilitytävling på söndagen. Men jag ska kolla lite på det så får vi höras av =) träning hoppas jag verkligen det blir mer av, lovar att höra av mig när jag har tid =)

  2. Förresten vilka häftiga bilder du tog på mig & Gin på agilityn på specialen, tack så mycket =)

  3. Hej Kristin

    Super fine bilder :o)
    Og koseligt at læse om den sidste uge :o))

    Nu er han blevet offentliggjort inde på hjemmesiden!!

    Kramizar A, S og G ❤

Kommentera

