Nervös

Nu börjar nervositeten komma, inte för vår lydnadsdebut – jag litar på att liten alltid gör sitt bästa utifrån förutsättningarna som ges och hur bra jag tränat henne. Däremot ska jag nästa fredag vara tävlingsledare – för eliten – jag menar ska man någon gång börja i officiella sammanhang är det väl lika bra att börja ordentligt direkt… 😉 Går nu och klurar på ett bra upplägg på programmet som jag själv skulle ha velat haft som tävlande! 🙂

Annars tränar vi på, igårkväll var vi på Stockholms södra och tränade, jag började med en kommendering i linförighet där jag och Moj tillsammans gjort i ordning en externbelöningsskål innan. Hon gick riktigt fint (bortsett från en höger om halt där hon hamnade lite snett i n bakom mig – kom ihåg till mig själv att nöta lite höger halter) och var välförtjänt av leverpastejen.

Vi blev även inkommenderade på plan och fick ställa upp och hålla fokus när Jocke stod och ropade lite och sen även gjorde en tandvisning – inga problem från Moiras sida, jag däremot måste komma ihåg att bryta ur henne ur koncentrationen efter tandvisning och sen ställa upp på nytt – inte schysst att kräva att hon ska ha 100% koncentration i för långa stunder åt gången. Vi testade även av en inkallning med musmattan utlagd och fick till en helt perfekt ingång. 😀

När vi tränat en stund kom Amanda, Sara och Sigrid och vi la allihop en gemensam platsliggning – liten låg duktigt (borsett från ett skinkbyte och lite nos) i två minuter. Jag och Sara ”bytte” även tandvisning med varandra, okänd person som ska kolla tänderna var inga problem för M.

Det blev även lite hopp på agilityhinder för att kolla av om hon förstått kommandot. Inga problem och vi avslutade där med massa lek med snörbollen innan Mem fick vila i bilen och Tildisen fick komma ut och leka lite på agilitybanan och träna lite trix.

Måste även berätta om en annan debut som liten gjorde i tisdags, hopp i vattnet från brygga. En and blev alldeles för stor retning och hoppet var ett faktum, sen blev Moira inte så glad på mig som förbjöd henne att simma efter fågeln så som straff tog hon istället en näckrosstam (den var så tjock att det inte går att kalla stjälk) och simmade runt med och vägrade komma in… Haha det är tur hon är söt och har mig lindad runt sin tass! 😉

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

