Härliga sommar

Även om inte temperaturen visar på höga sommartemperaturer njuter jag för fulla drag av sol (när den väl visar sig ;)), härlig grönska och framför allt låååånga ljusa kvällar. 😀

Eftersom jag varit så dålig på att uppdatera har det självklart hänt massor; bland annat var jag och Moira tillsammans med kennelfolket  näst sista helgen i maj till Norge och ställde ut på deras Tollafestival med resultat en tvåa och en magsjuk matte… Trots detta hade både två- och fyrbent en riktigt trevlig helg.

Sen förra helgen hade vårt träningsgäng (Elin, Helena, Amanda, Jocke, Åsa och Pernilla) en träningshelg norr om stan. Vi hade verkligen supertur med vädret och det i kombination med bra träning i skog och på appellplan samt trevligt sällskap gjorde verkligen helgen riktigt lyckad. Så skönt att åka iväg sju personer och tolv hundar och dela på två små stugor och inte ett gruff vare sig från människor eller hundar!!! 😀

Nu laddar vi dock inför nästa veckas resa ner till Danmark och världsvinnarutställningen, eller ja mina förhoppningar med Moira är ju inte överdrivet höga – hon är verkligen en hög och gänglig tonåring just nu med ett utseende som kanske främst (bara?) en matte uppskattar… 😉 Desto mer ser vi fram emot att få träffa och umgås med alla underbara tollarmänniskor!

Efter Danmark är det sen hem och jobba ytterligare några veckor innan Tollarspecialen går av stapeln i slutet av juli och där det även är tänkt att vi ska göra vår lydnadsdebut om nu inte lilla röda får för sig att börja löpa. Nervpirrande samtidigt som det ska bli väldigt roligt så nu är det träning varje dag som måste till.

Nej nu ska jag kika in på Elins blogg och se för henne hur det går nere i Armenien (eller det var där hon var sist jag såg en uppdatering). Lite nervöst är det allt att hon ska vara nere och fara runt i dessa inte alltid så säkra länder!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Härliga sommar

  1. elindaisy

    Hej,

    Det är inte bara en matte som tycker Moira är alldeles bedårande – hon har mig och Seyhan som fan club också 😉 . Här går allt i en hastighet som bara ljuset kan färdas i. Känner mig dock väldigt säker i mig själv så de ”svårigheter” jag har är mest irriterande element som jag inte tar allt för allvarligt på.

    Tack för att du erbjuder dig att ta med min finaste. Seyhan saknar henne som attans hon har tydligen i princip flyttat hem till mamma och pappa. Hur mkt jag saknar henne ska vi inte prata om…

    Ha det bäst!

    Kram!

Kommentera

