Träning på SSBK

Igår träffade vi som vanligt träningsgänget (eller delar av det) för lite träning på SSBK. Själv kände jag mig inte helt med och min attityd och motivation var inte på topp men jag fick tränat det jag planerat. Under själva träningen var liten (som vanligt) duktig, däremellan var hon desto jobbigare – pep, skällde och kunde inte ligga still. När ens eget humör inte är på topp är det inte alltid superkul med en liten tonåring… 😉

Vi körde igår;
* Apportering och lånade flera olika apportbockar, bland annat Jockes mastodontstora och otympliga. Moira kom efter de senaste dagarnas sinnesförvirring ihåg hur man håller dessa träföremål i munnen och klarade både ettans moment där jag även kunde utmana henne med att röra vid både henne och apporten, samt att göra fina ingångar med den i munnen.
* Utställningsstå med hjälp av Helena. Stå blixtstilla och låta mig röra runt på tassarna är M duktig på, däremot har jag svårare att få till det snyggt och ser inte när hon står bra från min position → mer träning för matte krävs!
* Några steg frittfölj som gick bra.
* Komma in i position (sista delen som är vår felande länk för inkallningen – det är ju så mycket roligare att bromsa på mitt ben än att göra en snabb och snygg ingång med alla tassarna i backen 😕 ). Här utmanade jag henne med att stå nära och göra så att hon får komma in i position och nästan svänga 180 grader runt mig och då kom hon in utan hopp, ska testa detta ett tag och successivt jobba tillbaka mot 90 gradersvinkeln. När den sitter snyggt nära så tror jag inte att det blir något problem att utöka avstånden.

Nu laddar vi för helgens resa till Norge och tvådagarsutställning samt workingtest på måndag (ja vi är så klart inte med på wt men ska heja på alla släktingar som ska ställa upp). Med tanke på Moiras gängliga tonårskropp med lååånga ben så lär vi ju inte få med oss några resultat hem från utställningarna men jag hoppas på bra träning, trevligt sällskap (den biten tvivlar jag inte ett dugg på ;)) samt bra resultat för de andra hundarna – några nya norska champions vore inte helt fel. 😀

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Träning på SSBK

  1. elindaisy

    Upp med humöret – tummen upp och rätt attityd 😉 . Näe jag ska inte vara ngn som läxar upp – jag vet hur det känns. Jag tror dock på super resultat i helgen 🙂 . Ses imorn! Kram

  2. Lena

    Lycka till i helgen!!!

  3. Sandra

    Klart det blir tipp topp vi är ju där och hejjar på 😉 Ses på fredag, ska bli super sköj!! KRAMAR från mig och lillebror Z 😉

  4. elindaisy

    Hej,

    Är allt bra med er.

    Kom precis ihåg att jag total missat att säga till Seyhan att höra av sig till dig – det är lite mkt som händer på samma gång, men du är inte blyg heller, du hör väl av dig till honom om det krisar och du vill ha maskinen.??

    Jag glömde t o m att raka henne innan jag åkte.

    Jag säger till honom ikväll!!!!

    Ha det bäst fina du!!

Kommentera

