Valborg och superresultat nere i Danmark

Igår var vi bjudna över till Färingsö och Jessicas landsställe för att fira valborg samt Tomas som fyllde år i förrgår. Under eftermiddagen när det bara var vi där så försökte jag vänja liten vid att det är skönt att vara i vatten (jag var väldigt övertygande om det mysiga med att bada tills jag själv stoppade handen i Mälaren och kände på vattnet som säkert var fyra härliga grader – * burr* ;)). En ofrivillig simtur blev det dock för Moira – hon hängde på Tilda ut på bryggan för att kolla på en and, dock missade hon att Tilda stannade och fortsatte själv att springa när bryggan tog slut = plums och liten röding som hängande lodrätt i vattnet plaskade fram. Taskig matte som jag är skrattade jag bara åt henne och visade henne så hon fick simma in längst med bryggan. Inte blev hon så rädd heller, en stund senare for hon ut på bryggan mot en ny fågel men hade denna gången lärt sin läxa och gjorde precis på kanten en tolvpoängsmässig tvärnit – om jag bara skulle kunna lära henne ett sådant stopp så skulle vi ha en inkallning med ställande klart och vara garanterade högsta betyg… 😀

Senare på kvällen blev vi ett gäng på tolv personer som myste (?) vid en rishög som tuttades på i duggregnet vid strandkanten och sen sent nöjt av en god grillmiddag. Både Tilda och Moira var i himmelriket – T pga ett helt gäng människor som slaviskt fick gosa med henne, medan M terroriserade en stackars springerkille och körde hårda busleken fullständigt ignorerandes att han inte hade ett dugg lust att leka med henne. Som tur var har M dock förstått att inne tar man det lugnt så när vi väl gick in i stugan kunde hon gå och lägga sig och sova på hundtäcket som jag tagit med. ❤

Idag har vi efter en lång dag och natt igår lite välbehövlig vila här hemma och medan jag i godan ro dammsög så ringde Helena med underbara nyheter från utställningen som de är på nere i Danmark – i en konkurrens på 40 hundar tar Helena hem de två första platserna bland tikarna med sina tjejer och springer sedan hem vinsten i rasen = Nea blir andra bästa tik och Qinsi går in och blir BIR, tar cert och blir även dansk utställningschampion. 😀 Både jag och Moira är så stolta över deras superresultat!!! ❤

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

