Istider

Hu så kallt det var imorse; -27 grader när jag och tjejerna gick ut. Till och med lilltrollet fick lite köldkramp i tassarna trots sitt tjocka fleecetäcke samt relativt rikliga päls och fryslortarna här i flocken (med andra ord jag och Tilda) långt ifrån gillade temperaturen vilket medförde att morgonrundan blev ganska drastiskt förkortad.

Frysandet började dock redan igår när vi följde med och hejade fram Helena och hennes röda flickor till Lp1 respektive en väldigt fin debut i eliten. 😀 Flickornas fina prestationer värmde, men den isande kylan i ridhuset smög sig dock på och mot slutet började jag tappa känseln i fötterna – det var en helt underbar känsla att få komma hem och ställa sig i en skållande varm dusch för att därefter krypa ner i sängen under dubbla värmande täcken.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Istider

  1. Istider håller jag med om, nu vill jag ha vår och barmark!!!

    Sköt om dig och ha det bäst!!

    Kramar Sari

Kommentera

