Utställningshelgen

En liten varning till att börja med – mina inlägg är ofta röriga och svårlästa men idag sitter jag här med lite lätt feber och har anledning till mer svårläst text än vanligt… 😉

Fredag till måndag var vi nere i Motala och hade en superhärlig helg – jag är verkligen så glad att få tillhöra ”Agildesgänget” och säger återigen tack till Ninni och Micke för den stora gästfriheten (bara det att ha 11 hundar hemma varav fyra är halvstora valpar får ju de flesta att tänka till både en och två gånger extra)!

Jag delade gäststugan med Tina som har Moiras brorsa Hektor samt den lilla Starvalpen Tifa på tre månader. Både jag och Tina samt alla våra hundar kom bra överens, dock tror jag Tilda tyckte att tre valpar var tre stycken för många vissa stunder… 😉

Utställningen gick superbra där Qinsi blev BIR-hund i stor konkurrens och sen även BIS-4, Nea fick tikcertet, bror Hektor blev BIR-valp och BIG-4 och syster Molly placerades som BIM-valp. Även Z och Moira fick finfina kritiker och 1:or med Hp och placerades bakom respektive sin bror och syster. (Jag ska försöka leta fram var jag la kritiken och sen lägga in den på Moiras sida – tillsvidare kan jag säga att domaren även denna gång skrev en kritik utan något negativt till lillmonstret.)

Utöver alla superresultat vi fick med oss hem var det så kul att få träffa alla syskon – Z som jag och Helena tog med oss ner eftersom Sandra var sjuk, Hektor som kom med matte och ”lillasyster” ända från Norge, Molly med delar av flocken som kom på utställningen, samt slutligen Turbo som kom förbi hem till Ninni och Micke med husse en kortis på söndagskvällen. 

Innan vi åkte hem fick även småttingarna bekanta sig lite och ha kul med en kråka. Lite nosande till att börja med men de alla var väldigt intresserade och tyckte det var roligt. Med oss hem fick vi även ett par änder och i tisdags testade jag att ta fram en av dem här hemma och då var det ingen tvekan överhuvudtaget! 

Bilder från helgen finns här!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Utställningshelgen

  1. Tina og Hektor

    Hei! Takk for sist!! Det var kjempe koselig å hilse på dere:) Gleder oss alt til neste gang! Ble jammen mange fine bilder fra helga… Lykke til videre med treningen og utstillingskarrieren, så treffes vi snart igjen! Klem fra Tina, Hektor og Tifa.

Kommentera

