”Cockerspanieln” 3 månader

Cockerspanieln som Helena kallar Moira på grund av hennes stora, lockiga öron (öronen samt svanstippen är för övrigt enda ställena hon har päls på ;)) blir idag 3 månader.

Vi har spenderat dagen hemmavid och först fick Moira vara ensam medan jag tog de stora tjejerna på promenad och sen utforskade jag och lillan skogen på berget bakom förskolan som ligger granne med oss. Vi hoppade på stenar, smakade på pinnar och kottar (eller ja, det stod M mest för ;)), lekte med några av de nya leksakerna samt avslutade skogsstunden med tio minuters passivitetsträning sittande på en sten blickandes ut över utsikten över större delen av området. Klicka som vanligt på den lilla bilden för att se några fler dagsfärska bilder på den högbenta, storörade tre månaders tjejen <3.

 

Måste bara avsluta med en länk till en film som jag såg på nätet idag och som gjorde mig glad i hela kroppen att se. Jag hoppas jag blir lika häftig och igång när jag blir gammal som mannen, även om jag troligen aldrig kommer skaffa en tax… 😉

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

