12-veckors tjejen

Idag blev lillan 12 veckor och det märks mer och mer att hon börjar bli en liten hund och inte bara bebis. 🙂 Det är så häftigt att en sån liten själ kan vara så underbar och verkligen klampa rätt in i ens hjärta! ❤

Idag dagen till ära var vi iväg och tog12-veckors vaccinet. Även Tilda var med och fick sin vaccinering och båda tjejerna var så duktiga. Tilda älskar ju att folk klappar på henne så hon är ju nöjd oavsett om det gör lite ont eller inte och Moira blev först överlycklig för en ny person som hälsade på henne och sen var hon nog inte ens medveten om att hon fick en spruta i nacken där hon stod på bordet – köttbullarna som matte hade med och matade med var ju så gooooda! Innan vi gick in i undersökningsrummet så passade jag även på att väga dem; Tilda hade gått ner till 16,0 kg (skulle nog inte skada henne att gå upp några hekto) och lillklumpen har de senaste två veckorna gått upp ett halvkilo och väger nu 6,0 kg.

Jag bad även veterinären Joanna titta på Moiras öga som fortfarande är ganska svullet, skador på ögonbrynen har lätt att svullna upp och själva ögat såg precis som jag själv tyckt superfint ut. Läkningen av svullnaden är på god väg och Joanna trodde inte att det skulle dröja många dagar till innan lilltjejen inte ser ut som en ”gremling” längre. 😀

Några aktuella bilder har jag inte att bjuda på så det får bli några busbilder på Tilda och Moira från förra torsdagen:
DSC_0006DSC_0017

DSC_0025DSC_0041

Nej nu är det nog bäst att jag engagerar mig i dvärgen innan hon raserat hela lägenheten… 😉

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “12-veckors tjejen

  1. Hej,

    Tänkte bara titta in och uttrycka min frustration över att inte få träna hund – gud vad jag saknar Daisy, hundträning och hundkompisar!! Så känns det just idag 🙂

    Vad stor hon börjar bli dockan, känns som hon växer mkt på höjden av bilderna att döma, de gör ju oftast det, smalnar liksom av på ngt sätt!!

    Kram

  2. Oj, vad tiden går fort när man tittar in i den blogg och speciellt på den lilla då 😉 Hon växer ju så det knakar!!!

    Ha det underbart gött!!

    Kramar

Kommentera

