Neabesök och valptest

Mycket som har hänt men ingen tid till att uppdatera har funnits. I helgen som var så hade vi Nea på besök från fredagkväll och sen åkte hon med ner till Motala i söndags och överlämnades där till sin matte igen. Jag har alltid gillat Nea, men nu när jag fått umgås med henne lite närmare så inser jag verkligen vilken liten underbar och härlig tjej hon är.

Lördagen började vi med 3,5 timmes promenad med lilla röda och mina två vita i skogarna här hemma. Efter vår långis så tog jag med mig alla tre tjejerna hem till min syrra i lördagskväll för att fira min yngsta systerson som fyllt 8 år (shit pommesfrites var tar tiden vägen?)! En trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap och lugna och snälla vovvar. 🙂

Sen kom äntligen söndagen som jag sett fram så mycket emot med besök för att hälsa på de små 6,5 veckors valpisarna och samtidigt göra valptest. Jag åkte ner med Camilla och Marcus i Marcus stora Volvo och i bakluckan tryckte vi in mina tjejer, Nea samt Camillas två tjejer. Så underbart med så snälla vovvar – fem tikar i ett ålderspann mellan 1,5-12 år och ingen av dem säger ett knyst! ❤ En liten skymt av alla fem tjejerna bak i bakluckan

Nere i Motala blev det verkligen en spännande dag och hela högen visade sig vara urhärliga under valptesten. 😀 Några bilder knäpptes under dagen och finns att beskådas vid klick på bilden. DSC_0073
(Dock är det inte många bilder som blev bra – valparna var inte lätta att fota längre, så fort man satte sig ner blev man genast ”överfallen” av en hel klase små ullbollar… ;))
Denna veckan började med att jag i måndags åkte med Helena och Jocke över till Mälaröarnas brukshundsklubb för att träna med Camilla. En trevlig kväll med stora, fina och upplysta planer samt peppade hundar som alla verkade tycka träningen var superkul! 🙂

Igårkväll kom sen Helena över för gemensam promenad, käk och lite grovplanering inför träffar/kurs som hon ska ha för oss valpköpare som bor här i Stockholmstrakten. Under kvällen kikade även Seyhan förbi med Daisy så jag kunde klippa hennes klor, hon är en superduktig tjej och ligger så lugnt och stilla, men nu har hon börjat förknippa besök hos mig med kloklipp och var inte allt för sugen på att komma in… Med sig hade Seyhan (trots att jag förbjudit honom att ta med presenter ;)) ett par superfina hållare för värmeljus som ska hängas upp i fönstret vid matbordet och lysa upp nu i höstmörkret.

Nu ikväll blev det träning med Helena och Jocke igen och idag tog vi oss till Haninge brukhundsklubb. Även kvällens träning blev framgångsrik för oss alla med glada och pigga ägare och hundar. 🙂

Nu är det bara lite mer än en vecka innan liten flyttar hit så det är dags att presentera vår nya flockmedlem Moira:
Gul_huv_6v

Gul_6vOm någon tvivlar kan jag meddela att jag nu längtar något alldeles otroligt!!! 😉

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Neabesök och valptest

  1. Åh vad fin hon är Kristin!! 😀
    Varför sa ni inte till i måndags kunde jag kommit ut till mälarö!! Fy på er 😉
    Hojtar till ikväll eller imorgon så får du se ännu mer bilder!! Kram på er!

  2. Lena

    men ååå så söt hon är vännen. Så spännande att du snart får hem henne. Förstår att du längtar något vansinnigt efter att ta hem henne. Kram

  3. Jäklar vad stora de har blivit och vad lik Qinsi hon är på ngt sätt, tror jag syfta på själva uttrycket. Super fint namn också!!!! Uttalas det genom att att uttala I som ett i eller typ j. Tror nog det är MoIra, eller??? Nu ska jag sätta mig och skriva ett mail till dig… Kram

  4. Nu finns det lite bilder på min blogg från igår 😀 KRAM

Kommentera

