Trattfri Sill

Nu ikväll var jag och Celine till veterinären för återbesök och stygnborttagning. Själva såret tyckte även veterinären såg superfint och helt läkt ut – hon berättade även att de operationssår som det blir mest komplikationer med är när juver opererats bort = skönt att jag inte fick veta det förrän nu så jag slapp den extra oron!

Analyserna av knölarna hade visat att den stora knölen som satt på vänster sida där tre juver togs bort var elakartad och den på höger som togs bort lokalt var av godartad typ. Nu är det bara hålla tummarna att den elaka inte hunnit skicka ut metastaser, men veterinären hade gott hopp eftersom vi nu gjort allt som man ska göra (=ta bort de juver som sitter närmast) och att lungorna som röntgades innan operationen såg fina och tumörfria ut! 😀

Direkt efter veterinärbesöket for vi på lydnadsträning för mig och Tildis tillsammans med Åsa & Bamse samt Helena & Nea. Supertrevlig kväll med tre mycket glada och SPEEDADE hundar!!! 🙂

Efter dagens glada besked känns hela tillvaron så lätt och jag längtar nu efter en lång och härlig helg som Nea ska spendera med oss fredag till söndag. Neisen åker sen på söndag med oss ner till Motala där efterlängtat gos och spännande valptest väntar!!! 😀 😀 😀

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Trattfri Sill

  1. Vad kul Kristin!! Hräligt att det var nästa helt god nyheter om gammeltanten 🙂
    Du får mysa lite extra från mig på söndag, själv ska jag dit nästa torsdag på 7veckors dagen 🙂
    Kram på dig och tack för i lördags!

  2. Lena

    härligt med Sillen vännen, håller tummen att det inte hunnit sprida sig. Ha en bra vecka och glöm inte kameran på söndag så jag får se massa kort på sötnosarna sen 🙂

    kram

  3. Dags för uppdatering, du har ju verkligen nyheter att förmedla!!!! Jag hade en så stark magkänsla för den lilla gula, super ROLIGT!!!!! När anländer tösen?

    Jag hoppas Seyhan kom ihåg att överlämna ngt litet när Daisy sist fick sig en klogenomgång – vi hade i a f kommit överens om det. Jag har nämligen inte hunnit prata med honom ordentligt, han flög ju till Turkiet idag. Jag måste bara fråga, hur mår min sessa, känns hon glad, hur är hon viktmässigt :-/??? Vill ha en objektiv bedömning…

    Jag ska skicka dig ett mail senare, där jag kan berätta lite mer… hemlisar, typ… Kram!!!

Kommentera

