Bilder från valparnas 1-månadsdag

Jag skickade med Helena min kamera när hon skulle ner till Motala i söndags med önskemål om MÅNGA bilder från pluttarnas dag när de fyllde en månad.

DSC_0060Jag har redigerat bilderna som Helena tog och större delen av dem finns att se genom klicka på bilden!

 

 

Här hemma leker vi sjukstuga med en opererad dam som efter omständigheterna mår superbra och börjar tröttna på att vara konvalecent samt en liten tjej som nyser (inga inåtgående noskvalsternysningar utan utåtgående ”förkylningsnysningar”). Jag har rådfrågat min kollega som är veterinär och hon tycker jag kan avvakta med veterinärbesök så länge lillis allmäntillstånd är bra och det lilla som rinner från nosen är klart och fint och att den bästa medicinen är att vila och ta det lugnt. Både jag och tjejerna börjar nu starkt tröttna på tråkiga 5-10 minuters rundor och längtar efter att bli hela och friska!

Mer glädjande att tänka på är att det nu bara är lite drygt tre veckor innan en av dunbollarna hämtas! 🙂

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Bilder från valparnas 1-månadsdag

  1. Åh jag längtar så jag håller på att spicka!! DOm har till och med fått fina vågiga HUNDöron nu 😉 Vi hörs på fredag!
    Kram

Kommentera

