Puppisarna 1 vecka

Jag trodde att tiden skulle snigla sig fram (både från parning och när de nu är födda), men dagarna och veckorna bara rusar på utan att jag riktigt hänger med, idag blir de små puppisarna redan en vecka 😮 och enligt uppgift har de växt mycket de senaste dagarna.

På Agildes hemsida utlovas lite nya bilder ikväll eller imorgon på de små gullpluttarna . Jag kan villigt erkänna att det varje gång jag går in på sidan för att kolla efter eventuella uppdateringar, känns lika spännande som det gjorde på julafton när man var liten innan paketen öppnades… 😉

Mellan alla valptankar rullar livet på (i en väldig fart som sagt) och igår tränade vi här på Riksten som vanligt. Jag höll mig till min planering och körde bara;
* Inkallningar med ställande. Till att börja med urusel – hon gasade istället för att bromsa… 👿 Dock efter lite mutter gjorde hon ett kanonställande 😀 så att hon studsade fram pga tvärlåsning av frambenen och jag vet inte om ett ljus gick upp i blondinhjärnan efter min STORA GENUINA glädje över detta, för hon gjorde likadant tre gånger till. :mrgreen:

* Fritt följ med kommendering och hjälp med klick. Lite långt fram i halter och framförallt högerhalter men där är det främst jag som måste få in ett lika naturligt bra gående som jag har i vänsterhalterna. Jag fick även hjälp av Birgitta hur jag ska gå i stegförflyttningar åt vänster så nu ska jag fixa en spegel hemma så att jag kan hårdnöta detta!!! (Mitt mål är att jag själv ska gå ett riktigt BRA fritt följ själv tills att valpis är klar att börja gå på riktigt.)

* Vi avslutade sen med vänsterdirigering till godisburk och precis som jag misstänkte blev det svårt när de få hjärncellerna var slutpumpade. Bra att veta så nu ska jag varva att börja med detta momentet så vi får in rutin och självförtroende och sen testa av lite då och då när hon är trött efter träning – den dag hon klarar klockrena vänsterskick på fullt avstånd även när hon är trött ska jag börja om från början med höger!

Nu ska jag återigen njuta av vetskapen att det bara är sju veckor kvar!!! 😀 😀 😀

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Puppisarna 1 vecka

  1. Njut, njut, njut!!! Tiden bara rullar på och det är bra att man får vänta och riktigt suga på karamellen. Hoppas du snart får komma och hällsa på, jag väntar med spänning 😉

    Kram/elin

  2. Vi vill se bilder från den stora dagen!
    Kram

Kommentera

