Lydnadsträning på BBK

Igår kväll tränade vi som vanligt, med det nu pga flyttar kraftigt reducerade gänget. Utöver träning bjöd Pernilla och Åsa även på fika (minst lika viktigt som själva träningen) för framgångarna i helgen som var –> perfekt att ha duktiga träningskompisar så att ens sötsug hålls i schack… 😉 Bara hoppas jag och liten får lite framgångar i framtiden så jag kan bjuda tillbaka! 😀

Lillisen och jag tränade på:
* Vänsterdirigeringar med korrekt avstånd mellan godisburk och kon, var helt perfekta varje gång så ikväll ska jag testa att avvakta med detta tills hon börjar bli lite seg i kolan så får vi se om det sitter. Så fort jag fått till stabila rutskick igen så ska jag även börja lära in skick till konen.

* Kort frittfölj som kändes superbra, ska be någon ikväll kommendera och klicka!

* Rutskick med utlagda targets – var superbra, så bara fortsätta nöta lite till så ska nog vår stabila och bra ruta vara tillbaka.

* Hopp-sitt – fint men hon sätter sig själv nära hindret – måste ha med belöningar som kan kastas så hon förstår att det är önskvärt att fortsätta springa på andra sidan hindret.

* Hopp-metallapport – toppenbra och ett riktigt KUL moment enligt tjejen.

* Platssittning. Satt som en staty och rörde sig inte det minsta. 😀

* Platsliggning där jag även agerade störning á la eliten och gick slalom mellan de liggande hundarna. Låg lika fint som hon satt! (Dock är ju detta aldrig ett problem så länge det inte regnar, är kallt eller hon har myggbett… 🙄 )

Hjälpte sen de andra i sin träning och så underbart HÄRLIGT att se hur hundarna förändras från gång till gång och bara blir bättre och bättre!!! 8)

Ikväll ska jag då träna fritt följ med hjälp, inkallning med ställande (går så dåligt för oss så det blir lätt att jag struntar i det…), rutan med targethjälp samt dirigeringar till godisburk.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Lydnadsträning på BBK

  1. Åsa

    Tack för all hjälp du ger mig. Jag & Bamse växer som ekipage under din ledning och finfina hjälp.
    Kram Åsa

Kommentera

