Kul agilitykurs

Igårkväll hade vi agilitykurs igen. Innan vi skulle åka dit kände jag hur jag tappade lusten och hur mitt humör sjönk, men så tänkte att om jag ber av Tilda att tycka att det är kul och ha fart får jag minsann själv också bjuda till så när kursen väl började var jag glad och positiv – och se det gav resultat!

På kursen körde vi en relativt lätt hoppbana som dock hade några klurigheter. Jag har fortfarande svårt att få igång Tildis på de första hindren (jag har verkligen inte hittat något bra sätt att peppa upp henne på) men sen kom hon igång och jobbade på fint. Speciellt nöjd är jag med 8-pinnars slalomen som hon jobbade sig fint genom för att sedan fortsätta köra banan – tidigare har hon stannat efter slalomen för att vänta på belöning…

Vi fick köra banan fyra gånger var och de partier där vi missade (t.ex. bytte hand alldeles för TIDIGT ) fick vi göra om efter coaching från Sari. Denna kursgång gav mig otroligt mycket, både med bra stöd och råd från Sari och att jag såg att Tilda sprang på och tyckte det var kul!!!
Det jag ska tänka på är att:* vara så pass koncentrerad vid träning att vi sätter banan på första försöket. – Ge varje bana/kombination bara ett försök och misslyckas det så kör en ny bana/kombination och se till att sätta det på första försöket, samt* vara nogrann med mina händer och byta hand vi rätt tillfälle – svårt men det blir till att nöta!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

