Produktiv helg

Nu har jag varit duktig i helgen! Igår var jag hem till min syrra för att sitta barnvakt till hennes två pojkar och eftersom jag vet att pojkarna är fullt upptagna med sitt eget och jag i stort sett bara ser dem när jag vi ska äta passade jag på att ta med mig dammsugaren och städa ur bilen – MYCKET välbehövligt…

Tjejerna var duktiga hela dagen igår, Celine hade jag uppbunden större delen av dagen ute på deras terass och Tilda gick omkring och försökte vara så nära mina fötter som det gick hela tiden. Celine tyckte dock att det blev väl varmt ute, så under eftermiddagen klev hon in genom den öppna ytterdörren och låg sedan inne i deras hall och flämtade. Den enda som inte var helt nöjd med vårt besök var syrrans katt Blixten som gick runt och fräste åt hundarna, Celine gjorde allt i sin makt för att visa att hon är snäll och undvek honom medan Tilda var mycket intresserad av vad han gjorde. Tildis fattade dock vinken när han blängande gick ett steg i taget förbi henne och man verkligen såg hur han tänkte: ”Hunddjävel du ligger kvar!!!”

Idag klev jag upp tidigt för att hänga på min pappa och farbror när de spelade golf på Botkyrka GK. Det blev en trevlig runda och det var perfekt att komma ut så tidigt på morgonen innan värmen slog till på allvar. När vi kom hem igen var hundarna väldigt trötta så det passade bra att låta dem ligga inne och flämta medan jag först lagade mycket mat och fyllde frysen och sedan oljade mina balkongmöbler. 2,5 timmar tog det för fyra stolar och ett bord så nu hoppas jag verkligen att de står emot väder och vind även denna sommar!

Dagen avslutades med en skön skogspromenad. Under promenaden gick jag och Celine och njöt av den härliga temperaturen i skuggan i skogen medan den lilla vilda for som ett jehu som vanligt. När vi sen kom hem igen passade jag på att ansa lite på tjejernas klor (till Lillis stora lycka ), innan det blev tid för att slappa i tv-soffan

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

